Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

ΜΟΝΑΚΟ, ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

Πολυτελή γιοτ από όλον τον κόσμο αραγμένα στη μαρίνα, «πεντάστερα» ξενοδοχεία γεμάτα από εύπορους τουρίστες και χιλιάδες οπαδοί του μηχανοκίνητου αθλητισμού να κατακλύζουν τις κερκίδες παρακολουθώντας κορυφαίους πιλότους να οδηγούν τα μονοθέσιά τους μέσα στην πόλη. Αυτή η περιγραφή φέρνει στο μυαλό το γκραν πρι του Μονακό, δεν αποκλείεται όμως να είναι και μια εικόνα από το μέλλον του Πειραιά, αν υλοποιηθεί η πρόταση για χωροθέτηση πίστας Φόρμουλα 1 στη Δραπετσώνα!

Το ριζοσπαστικό σχέδιο φέρει την ονομασία ΔΙΕΛΠΙΣ (Διεκδίκηση Ελληνικής Πίστας) και σύμφωνα με τους ανθρώπους που το στηρίζουν, δεν πρόκειται για ουτοπική ιδέα αλλά για πραγματοποιήσιμη πρόταση που υπόσχεται να αναβαθμίσει τόσο τη Δραπετσώνα όσο και το γειτονικό Κερατσίνι. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες προτάσεις για δημιουργία πίστας F1 εκ του μηδενός σε περιοχές όπως η Χαλανδρίτσα Αχαΐας και το Ελληνικό, η ΔΙΕΛΠΙΣ προβλέπει τη χωροθέτηση της πίστας κατά 70% σε ήδη υπάρχουσα οδοποιία και στο λιμάνι του Πειραιά.
Η άλλη μεγάλη διαφορά είναι ότι δεν θα παραμείνει θεωρητική σκέψη αλλά θα κατατεθεί ως συγκεκριμένη μελέτη στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και μάλιστα τον προσεχή Σεπτέμβριο!
 
ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ 100 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση της ΔΙΕΛΠΙΣ είναι το πράσινο φως από τη FIA και τον ισχυρό άνδρα της F1 Μπέρνι Εκλεστοουν, και φυσικά η εύρεση ιδιωτών επενδυτών. Μόνο για την πίστα απαιτούνται περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος των έργων είναι πολύ μεγαλύτερο. Φυσικά, απαιτείται η συμφωνία των ΔΕΚΟ και των άλλων μεγάλων επιχειρήσεων (Εθνική Τράπεζα, ΟΛΠ, ΕΛ.ΠΕ., ΑΓΕΤ Ηρακλής κ.ά.) που έχουν την κυριότητα της γης ή οικονομικές δραστηριότητες στην περιοχή.
 
«ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ»
«Πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα να δημιουργήσουμε έναν ενιαίο φορέα εκμετάλλευσης» αναφέρει σχετικά στην «Espresso της Κυριακής» ο δήμαρχος Λουκάς Τζανής, που αισιοδοξεί ότι οι εταιρείες θα συμφωνήσουν τελικά σ' αυτήν την πρόταση ανάπλασης και εκμετάλλευσης. «Μέχρι τώρα η ΑΓΕΤ Ηρακλής έλεγε “εγώ κάνω δραστηριότητες εκεί και κατά συνέπεια δεν συζητώ οποιοδήποτε σχέδιο ανάπλασης”. Εδώ και περίπου δέκα μήνες μας έχει εξουσιοδοτήσει να της φέρουμε προτάσεις για να εκμεταλλευθεί και εκείνη ως συνιδιοκτήτης όσο το δυνατό περισσότερο την περιουσία της».
Ο κ. Τζανής τονίζει ότι το «κλειδί» βρίσκεται στα χέρια του δήμου, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του οποίου δεν υπάρχει περίπτωση να υλοποιηθεί οποιαδήποτε πρόταση ανάπλασης.
Προσθέτει ότι η εν λόγω περιοχή είναι «το καλύτερο οικόπεδο στην Ευρώπη», το οποίο «πρέπει να αξιοποιηθεί τάχιστα, ιδιαίτερα σήμερα που ζούμε αυτήν τη μεγάλη οικονομική κρίση».
Ο ίδιος σημειώνει πως η πρόταση του αρχιτέκτονα κ. Παπαθεοδώρου είναι η «βέλτιστη» για την περιοχή και προσθέτει ότι η πίστα θα έχει ευεργετικές συνέπειες για όλη την ελληνική οικονομία, αφού τα γκραν πρι θα είναι «σαν να έχουμε κάθε χρόνο Ολυμπιακούς στη χώρα».
Σε ό,τι αφορά τα οφέλη σε τοπικό επίπεδο, υπογραμμίζει ότι θα είναι τόσο περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά, ιδιαίτερα στον τομέα της ανεργίας. «Θα μας δώσει την ευκαιρία να έχουμε πάνω από 3.500 μόνιμες και πλήρους απασχόλησης θέσεις, συν 2.500 θέσεις που δημιουργούνται κατά γεγονός» λέει χαρακτηριστικά.
Αυτή είναι η διαδρομή των 5.250 μέτρων
Είναι αριστερόστροφη (τα αυτοκίνητα κινούνται αντίθετα από τους δείκτες του ρολογιού), έχει δώδεκα αριστερές και δέκα δεξιές στροφές και σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα είναι μία από τις «γρήγορες» πίστες F1
«Πατέρας» της προσπάθειας και σχεδιαστής της πίστας είναι ο αρχιτέκτονας Θανάσης Παπαθεοδώρου. Οντας «φανατικός οπαδός της F1 από το 1975» αποφάσισε πριν από ενάμιση χρόνο να εντοπίσει έναν χώρο στην Ελλάδα όπου η δημιουργία μιας πίστας ανάλογων προδιαγραφών θα ήταν εφικτή και τον βρήκε στη συγκεκριμένη περιοχή: «Αυτός ο χώρος για μένα είναι ιδανικός, γιατί έχει τρία χαρακτηριστικά. Είναι κομβικό σημείο, το πιο κομβικό στην Ελλάδα, προσφέρει ελεύθερο χώρο για εκμετάλλευση και βρίσκεται σε μια κοινωνία που περιμένει την ανάπτυξη». Την ιδέα του Ελληνα αρχιτέκτονα υιοθέτησαν και στηρίζουν τόσο ο δήμαρχος Κερατσινίου - Δραπετσώνας Λουκάς Τζανής όσο και ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ Βασίλης Δεσποτόπουλος.
Η πίστα που σχεδίασε ο κ. Παπαθεοδώρου έχει μήκος 5.250 μέτρα και είναι αριστερόστροφη, δηλαδή τα αυτοκίνητα κινούνται αντίθετα από τους δείκτες του ρολογιού. Περιλαμβάνει είκοσι δύο στροφές (δώδεκα αριστερές και δέκα δεξιές) και σύμφωνα με τους υπολογισμούς του θα είναι μία από τις γρήγορες πίστες F1, αν μπει στο αγωνιστικό καλεντάρι.
 
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Η γραμμή εκκίνησης της ΔΙΕΛΠΙΣ βρίσκεται στον χώρο των παλαιών Λιπασμάτων, ανάμεσα στα παλιά κτίρια της Ηλεκτρικής Εταιρείας και των Σφαγείων. Εκεί βρίσκεται και το μήκους 280 μέτρων κτίριο των πιτς, που θα έχει σχήμα καραβιού. Στη συνέχεια, η διαδρομή φτάνει στην πύλη Ε1, στην ακτή Βασιλειάδη, και περνά πίσω από το κτίριο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων.
Στο ύψος των αποθηκών, πριν από την πύλη Ε2, κάνει μια αριστερή στροφή 200 μοιρών και μπαίνει στο υπερυψωμένο τμήμα της οδού Γεωργίου Παπανδρέου. Ακολουθεί το τούνελ, που θυμίζει λίγο από το διάσημο τούνελ του Μονακό. Η διαδρομή συνεχίζει στον ίδιο δρόμο μέχρι το ύψος των εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού της ΕΥΔΑΠ, όπου στρίβει αριστερά και κατευθύνεται ξανά προς την ακτή. Με μια μικρή γέφυρα περνά απέναντι, ανάμεσα από δεξαμενές καυσίμων, και ύστερα από τρεις στροφές μπαίνει στην ευθεία του τερματισμού.
 
250 ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ
Πέρα από την πίστα, το project προβλέπει σειρά παρεμβάσεων που, αν πραγματοποιηθούν, θα αλλάξουν εντελώς τη σημερινή βιομηχανική εικόνα της περιοχής. Συγκεκριμένα, προβλέπονται περισσότερα από 250 στρέμματα πρασίνου, η μετατροπή του διατηρητέου κτιρίου του παλιού Υαλουργείου σε πεντάστερο ξενοδοχείο και η ανακαίνιση άλλων εγκαταλειμμένων κτιρίων, η δημιουργία μόνιμων και λυόμενων κερκίδων, η κατασκευή μαρίνας, η δυνατότητα υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στην ακτή Βασιλειάδη ώστε να χρησιμεύουν ως πλωτές κερκίδες κ.ά.
Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία μιας μικρότερης πίστας, μήκους 1.800 μέτρων, που θα μπορεί να χρησιμοποιείται για αγώνες, οδηγική εκπαίδευση και άλλες χρήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου ώστε να καθιστούν οικονομικά βιώσιμο το project. Το σημαντικότερο κατά τους υποστηρικτές του σχεδίου είναι ότι η Δραπετσώνα και το Κερατσίνι θα αναβαθμιστούν συνολικά και θα αποκτήσουν ακώλυτη πρόσβαση στη θάλασσα.
 
Ο κόσμος λέει «Μακάρι να γίνει αλλά...»
Με δυσπιστία αντιμετωπίζουν οι πολίτες την ιδέα για τη δημιουργία μιας αστικής πίστας F1 στον Πειραιά. Και δικαιολογημένα, αφού κατά καιρούς έπεσαν στο τραπέζι πολλές αντίστοιχες προτάσεις, χωρίς να γίνει απολύτως τίποτα.
Αναδημοσίευση από keratsinivoice.blogspot.com
Πηγή:espessonews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΦΡΟΔΙΤΗ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ 0-3 ΓΙΑ ΤΟΝ 1ο ΓΥΡΟ ΚΥΠΕΛΟΥ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΣΠΕΔΑ

Επιτυχημένο ξεκίνημα για το γυναικείο μας τμήμα στον 1ο γύρο του κύπελου ΕΣΠΕΔΑ. Σε εκτός έδρας αγώνα, ο οποίος όμως διεξήχθη στο '...